Możliwość komentowania Rapid Bike odkrywa prawdziwe oblicze Ducati 1199 Panigale została wyłączona

Dział techniczny RAPID BIKE spędził sporo czasu na hamowni podczas pracy z najnowszym superbikiem włoskiej produkcji.

MOTOCYKL SERYJNY
Ducati 1199 Panigale oddaje na koło około 160 KM. Dzięki modyfikacji indywidualnej map paliwa w module Rapid Bike EVO uzyskano uzyskano niezłe przyrosty momentu obrotowego w całym zakresie obrotów (wykres 1). Ten wynik został jeszcze poprawiony przez zastosowaniem modułu Rapid Bike RACING i nowych map zapłonu i wtrysku (wykres 2).

 

MOTOCYKL SERYJNY wyposażony w pełny układ wydechowy Termignoni

Instalacja pełnego układu wydechowego Termignoni pozwala na uzyskanie dodatkowym 3KM mocy maksymalnej jednak dopiero wyposażenie motocykla w moduł Rapid Bike RACING pokazuje na co stać silnik nowego Ducati:  181,5 KM na kole (wykres 3)

Pełny układ Termignoni i ECU
Instalacja pełnego układu Termignoni z jednoczesną modyfikacją pamięci ECU pozwala uzyskać niezłe efekty jednak tylko przy użyciu modułu Rapid Bike RACING możliwe jest uzyskanie mocy 181,5 KM na kole – dzieje się tak dzięki właściwie dobranym mapom wtrysku i zapłonu dla każdego cylindra.

Metoda pomiarów: wszystkie pomiary wykonywane były na hamowni obciążeniowej Dimtech wyposażonej w układ zarządzania przepływem powietrza. Dzięki temu pomiary są identyczne jak uzyskane na drodze.

Opisy na wykresach:

map_evo = mapa wtrysku opracowana dla modułu Rapid Bike EVO

map_racing = mapy wtrysku i zapłonu opracowane dla modułu Rapid Bike RACING

Comments are closed.