Dział techniczny RAPID BIKE spędził sporo czasu na hamowni podczas pracy z najnowszym superbikiem włoskiej produkcji.
MOTOCYKL SERYJNY
Ducati 1199 Panigale oddaje na koło około 160 KM. Dzięki modyfikacji indywidualnej map paliwa w module Rapid Bike EVO uzyskano uzyskano niezłe przyrosty momentu obrotowego w całym zakresie obrotów (wykres 1). Ten wynik został jeszcze poprawiony przez zastosowaniem modułu Rapid Bike RACING i nowych map zapłonu i wtrysku (wykres 2).
MOTOCYKL SERYJNY wyposażony w pełny układ wydechowy Termignoni
Instalacja pełnego układu wydechowego Termignoni pozwala na uzyskanie dodatkowym 3KM mocy maksymalnej jednak dopiero wyposażenie motocykla w moduł Rapid Bike RACING pokazuje na co stać silnik nowego Ducati: 181,5 KM na kole (wykres 3)
Pełny układ Termignoni i ECU
Instalacja pełnego układu Termignoni z jednoczesną modyfikacją pamięci ECU pozwala uzyskać niezłe efekty jednak tylko przy użyciu modułu Rapid Bike RACING możliwe jest uzyskanie mocy 181,5 KM na kole – dzieje się tak dzięki właściwie dobranym mapom wtrysku i zapłonu dla każdego cylindra.
Metoda pomiarów: wszystkie pomiary wykonywane były na hamowni obciążeniowej Dimtech wyposażonej w układ zarządzania przepływem powietrza. Dzięki temu pomiary są identyczne jak uzyskane na drodze.
Opisy na wykresach:
map_evo = mapa wtrysku opracowana dla modułu Rapid Bike EVO
map_racing = mapy wtrysku i zapłonu opracowane dla modułu Rapid Bike RACING