Oprogramowanie do chiptuningu – Dimsport Race EVO
By adminProfesjonalny system do chiptuningu Dimsport Race EVO
DIMSPORT TECHNOLOGY grupa firm, która od 1991 roku jest światowym liderem w szeroko rozumianym tuningu. W skład grupy wchodzą:
DIMENSIONE SPORT, główna jednostka organizacyjna grupy DIMSPORT, odpowiada za strategię rozwoju produktów, planowanie i administrację. W Dimensione Sport znajduje się także centrum szkoleniowe dla tunerów z całego świata oraz centrum wsparcia technicznego. Dimensione Sport posiada certyfikat jakości TUV;
DIMTECH, jednostka produkcyjna firmy Dimsport Technology Group. Niektóre produkty grupy (hamownie DYNORACE) oferowane są pod marką DIMTECH. Firma posiada certyfikat jakości ISO 9001/UNI EN ISO 9001;
DIMSPORT CENTER FIRENZE to centrum badań i rozwoju grupy;
MOTOR DIMSPORT, hiszpański oddział grupy z siedzibą w Barcelonie.
Dla DIMSPORT TECHNOLOGY GROUP pracuje ponad 60-ciu fachowców najwyższego poziomu. Filozofia grupy stawia przede wszystkim na jakość i niezawodność produktów oraz wsparcie dla klientów. System tuningowy RACE oraz programator NewGenius jest jednym z wielu rozwiązań oferowanych tunerom na całym świecie. Ponadto w ofercie firmy znajdują się:
- Moduły RAPID do tuningu zewnętrznego silników turbo diesel (obsługiwane są samochody osobowe, dostawcze, ciągniki siodłowe, ciągniki rolnicze oraz łodzie motorowe)
- Moduły RAPID BIKE przeznaczone do tuningu motocykli
- Hamownie podwoziowe DYNORACE 2WD/4WD (inercyjne i obciążeniowe) przystosowane do testowania najbardziej zaawansowanych systemów rozdziału mocy między osie.
Oprogramowanie Race EVO
Race EVO to profesjonalny system służacy do chiptuningu. Spośród wileu podobnych aplikacji wyróżnia go przede wszystkim prostota obsługi, intuicyjny interfejs użytkownika, instynktowna logika działania oraz mnogość zaawansowanych funkcji zaspokajaących wszlkie potrzeby tunerów na całym świecie. Podstawowe cechy systemu Race EVO to:
- Krótki czas potrzebny do poznania systemu dzięki prostocie obsługi – już nie musisz godzinami poznawać aplikacji zanim zaczniesz modyfikować zawartość ECU;
- Elastyczna, modułowa struktura systemu pozwalająca na wygodne i częste aktualizacje oraz rozbudowę do dodatkowe funkcje i narzędzia;
- Automatyczna konwersja danych między systemami szesnastkowym i dziesiętnym dzięki czemu od razu możesz interpetować dane takie jak kąt wyprzedzenia zapłonu, ciśnienie doładowania, dawka paliwa i wiele innych;
- Tabelaryczna prezentacja danych oraz możliwość ich wizualizacji na wykresach 2D i 3D;
- Unikalna funkcja automatycznej detekcji map do modyfikacji dzięki zastosowaniu tzw. „setting files” – dzieki temu nie musisz już tracić czasu na znalezienie w zawartości ECU map, które chcesz zmodyfikować;
- Możliwość modyfikacji map bezpośrednio w tabelach oraz na wykresach 2D i 3D; półautomatyczna modyfikacja map poprzez interpolację na podstawie kryteriów bazowych;
- Prezentacja różnic oryginalnych i zmodyfikowanych map w postaci tabel oraz wykresów 2D i 3D;
- Odczyt i zapis zawartości ECU poprzez złącze OBDII przy pomocy w pełni niezależnego programatora GENIUS;
- Możliwość wykorzystania systemu w układzie MASTER/SLAVE w przypadku tworzenia sieci jednostek współpracujących (dzięki wersji slave programatora GENIUS);
- operacje BDM dzięki zastosowaniu TRASDATA;
Race EVO STANDARD
Oprogramowanie Race EVO STANDARD pozwala tunerom na pracę bezpośrednio na parametrach roboczych silnika takich jak dawka paliwa, kąt wyprzedzenia zapłony, ciśnienie doładowania, obroty i limitery dzięki tzw. „setting files„. Setting files to szablony map pozwalające na dekodowanie zawartości ECU do postaci danych czytelnych dla tunera. Zawartość ECU konwertowana jest z postaci binarnej lub szesnastkowej w mapy wtrysku, zapłonu, doładowania, itp…
Dzięki mapom utworzonym z wykorzystaniem setting files praca nad modyfikacją programu możliwa jest bezpośrednio po jego odczytaniu z ECU. Setting files można używać w wersji Race EVO Standard i Race EVO Plus.
Zdekodowane mapy można edytować na trzy sposoby:
- w postaci tabel;
- w postaci wykresów 3D;
- w postaci wykresów 2D.
Praca tunera rozpoczyna się od odczytu zawartości ECU (zwykle przez OBDII lub BDM). W dalszej kolejności następuje identyfikacja pojazdu i zastosowanego silnika co umożliwia użycie właściwego zestawu setting files.
Inżynierowie DIMTECH na bieżąco opracowują setting files dla każdej wersji ECU. Właściwe setting files można zidentyfikować przy pomocy wersji ECU i oprogramowania.
W dalszej kolejności następuje edycja map z wykorzystaniem funkcji oprogramowania takich jak:
- edycja pojedyńczych komórek tabel lub całych zakresów z zastosowaniem wartości procentowych lub absolutnych;
- edycja krzywych na wykresach 2D lub 3D (zmienione wartości zaznaczone są wtedy kolorem czerwoym oraz następuje automatyczna modyfikacja danych w odpowiednich tabelach).
Jeżeli chcesz zmienić wartość limitera prędkości (tam, gdzie jest to dozwolone) lub ogranicznika obrotów wystarczy, że klikniesz właściwą mapę, wprowadzisz nową wartość i gotowe!
UWAGA
Oprogramowanie Race umożliwia także półautomatyczną modyfikację obszaru mapy z wykorzystaniem algorytmu interpolacji liniowej. Wystarczy, że zaznaczysz pożądane wartości na czterech wierzchołkach modyfikowanego obszaru a Race zrobi resztę za ciebie.
Sumy kontrolne w Race
System Race EVO w pełni wspiera sumy kontrolne.
Race EVO BASIC
Race EVO BASIC to uproszczona wersja oprogramowania Race EVO. Wymaga dużego doświadczenia od tunera gdyż modyfikacja map musi być poprzedzona ich odnalezieniem w zawartości ECU. Race EVO BASIC wykorzystuje dwie pamięci RAM: do RAM1 ładowana jest oryginalna zawartość ECU a do RAM2 zawartość modyfikowana przez tunera. Dane prezentowane są w postaci wartości w systemie dziesiętnym lub szesnastkowym oraz w postaci wykresów 2D i 3D.
Race EVO BASIC pozwala zapisać w bazie danych „basic configuration files” definicje map opracowanych przez tunera dla danego typu i wersji ECU. Dzięki temu raz opracowany sterownik może w przyszłości być szybko modyfikowany.
Race EVO PLUS
Race EVO STANDARD + Race EVO BASIC + DODATKOWE NARZĘDZIA
Race EVO PLUS łączy w sobie niezawodność i łatwość użytkowania systemu Race EVO STANDARD oraz niezależność systemu Race EVO BASIC.
Kliknij jeżeli jesteś zainteresowany systemem Race EVO
Poniżej przedstawiamy ilustracje działania systemu Race EVO