Tuning ciągników siodłowych – Rapid Truck (4Work)
By adminTuning ciągników siodłowych – Rapid Truck (4Work)
Rapid Truck to moduły służące do tuningu ciągników siodłowych. Dzięki zastosowaniu modułu znacznie wzrasta moment obrotowy silnika. Podstawową korzyścią wynikającą z zastosowania modułu Rapid Truck jest obniżenie zużycia paliwa oraz znacznie lepsze przyspieszenia przy dużych obciążeniach (jazda z pełnym ładunkiem, wzniesienia). Aktualnie w ofercie znajdują się moduły:
Rapid Truck XTI – stosowany w silnikach z układami zasilania TRW
Rapid Truck HPI – stosowany w silnikach z układem zasilania firmy Scania
Poniżej zamieszczamy listę obsługiwanych modeli ciągników siodłowych, których silniki można poddać tuningowi za pomocą modułów Rapid Truck:
DAF 105 EURO5
Kawasaki 115ZV 8.0 480KM
Renault Magnum AE 440 DXi12
Renault Magnum AE 460 DXi13
Renault Magnum AE 480 DXi12
Renault Magnum AE 440 DXi12
Renault Magnum AE 500 DXi13
Renault Magnum AE 460 DXi13
Renault Midlum 160 DXi5
Renault Midlum 190 DXi5
Renault Midlum 220 DXi5
Renault Midlum 240 DXi7
Renault Midlum 280 DXi7
Renault Premium 240 DXi7
Renault Premium 280 DXi7
Renault Premium 320 DXi7
Renault Premium 330 DXi11
Renault Magnum AE 480 DXi12
Renault Premium 370 DXi11
Renault Magnum AE 500 DXi13
Renault Premium 380 DXi11
Renault Premium 330 DXi11
Renault Premium 410 DXi11
Renault Premium 370 DXi11
Renault Premium 440 DXi11
Renault Premium 380 DXi11
Renault Premium 450 DXi11
Renault Premium 410 DXi11
Scania P270 5 Cil.
Scania R310 5 Cil.
Scania R380 6 Cil.
Scania R420 6 Cil.
Scania R500 8 Cil.
Scania R560 8 Cil.
Scania R580 8 Cil.
Scania R620 8 Cil.
Scania HPI 420 6 cyl.
Scania HPI 470 6 cyl.
Scania HPI 480 6 cyl.
Scania XPI 400 6 cyl.
Scania XPI 440 6 cyl.
Scania XPI 480 6 cyl.
Volvo FE new – D7E – 240KM
Volvo FE new – D7E – 320KM
Volvo FH12 new – D13A – 480KM
Renault Premium 440 DXi11
Volvo FH13 new – D13A – 400KM
Renault Premium 450 DXi11
Volvo FH13 new – D13A – 440KM
Volvo FH12 new – D13A – 480KM
Volvo FH13 new – D13A – 480KM
Volvo FH13 new – D13A – 400KM
Volvo FH13 new – D13A – 520KM
Volvo FH13 new – D13A – 440KM
Volvo FH16 new – D16A – 540KM
Volvo FH13 new – D13A – 480KM
Volvo FH16 new – D16A – 580KM
Volvo FH13 new – D13A – 520KM
Volvo FH16 new – D16A – 660KM
Volvo FH16 new – D16A – 540KM
Volvo FM13 new – D13A – 360KM
Volvo FH16 new – D16A – 580KM
Volvo FM13 new – D13A – 400KM
Volvo FH16 new – D16A – 660KM
Volvo FM13 new – D13A – 440KM
Volvo FM13 new – D13A – 360KM
Volvo FM13 new – D13A – 480KM
Volvo FM13 new – D13A – 400KM
Volvo FM7 new – D7E – 240KM
Volvo FM7 new – D7E – 280KM
Volvo FM7 new – D7E – 320KM
Volvo FM9 new – D9B – 300KM
Volvo FM9 new – D9B – 340KM
Volvo FM9 new – D9B – 380KM
Volvo FM13 new – D13A – 440KM
Volvo FM13 new – D13A – 480KM
Przyrosty mocy maksymalnej i momentu obrotowego sięgają 18-20% i w głównej mierze zależą od kondycji silnika. Dzięki temu zużycie paliwa może być zredukowane o 8-12% w zależności od trasy i ładunku.
NOWOŚĆ! Od niedawna w ofercie znajdują się wiązki do modułów Rapid Truck XTI (Volvo, Renault) w specyfikacji Plug&Play czyli podłączane tylko za pomocą szybkozłączek. Dzięki temu po deinstalacji modułu w samochodzie nie pozostaje żaden ślad a sama instalacja czy deinstalacja zajmuje około 15 minut!
Wszystkie moduły dostępne są w naszym SKLEPIE – link na górze strony.
Poniżej prezentujemy przykładowy test na hamowni podwoziowej ilustrujący działanie modułu Rapid Truck XTI w DAFie XF105.
[pdf 4motoracing.pl/DAF_XF105.pdf 600]